Εφημερεύουσες φαρμακείες
Μηδείς ανώνυμος υβριστής
εισίτω (επώνυμοι όμως γίνονται δεκτοί)


Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009

Ο φαλλός της ιεράς νήσου Δήλου κι ο φαλλός της ...αγίας Αννης




Τον αξιότιμο κύριο Φαλλό της νυν ακατοίκητης νήσου Δήλου, έναντι της κοσμοπήχτρας Μυκόνου κι απέναντι από τη Σύρο, (σε λίγο θα ‘μαστε και πάλι εκεί) δεν καταφέραμε να τον δούμε εκ του σύνεγγυς ποτέ μας. Οπως και τον όλο αρχαιολογικό της χώρο της ιεράς νήσου. Πρέπει να βρεις πρώτον το προς αυτήν πλεούμενο στην ώρα του, να βρεις ανοιχτό τον αρχαιολογικό χώρο, γιατί πολύ πιθανόν οι εργάτες φύλακες της αρχαιολογίας να απέχουν ολικώς ή μερικώς των νυσταλέων εργασιών τους, και τέλος τέλος να μη σε κουράζει αυτή η αρχαιοτέτοια αναζήτηση με τον εαυτό σου και με τον συνοδευτικό περίγυρο του οποίου αποτελείς επιτελής ή υποτελής του. Ως εκ τούτου μας αρκεί η αίσθηση που έχουμε από τις φωτογραφίες, τα σημαίνοντα και τα σημαινόμενά του, απ’ αυτό το βίαια περικοπέν λατρευτικό μνημείο του Καρυστίου (περ. 300 π.Χ.). «Στην ανάγλυφη παράσταση της νότιας όψης, βλέπουμε τον «ένδοξο θεό» Διόνυσο, ο οποίος δεν μπορεί να βαδίσει όρθιος απ’ το μεθύσι και υποβαστάζεται από μια μαινάδα. Δίπλα ένας χαρούμενος σάτυρος κηρύττει το μήνυμα της «θεϊκής» μέθης, ανηθικότητας, παραλογισμού και της καταστροφής της υγείας εντελώς αντίθετης με το αθλητικό, υγιεινό και ιατρικό ιδεώδες».
Εδώ, δηλαδή τη φωτογραφία είναι από το βιβλίο «Ο έρωτας στη τέχνη. Οι Ελληνες» του Ζαν Μαρκαντέ από τις εκδόσεις Διαχρονική.
Προς τι όλα αυτά;
Τις προάλλες καθώς ανέβαινα την σκαλοποίητη οδό του ναϋδρίου της αγίας Αννης (περιοχή της ενδόξου Σκ’ρκας) προς εκκλησιασμόν στην Μεταμόρφωση του Σωτήρος, είχαν ήδη αρχίσει «Οι λειτουργίες της Τετράδης», είδα το παραπάνω φαλλόμορφον περικομμένο κορμό πεύκου στην έναρξη της κλίμακος. Ηταν εκεί ένας πρώην, κάπως γερμένος πεύκος, που φαίνεται ότι τον έκοψαν οι βέβηλοι της γειτονιάς, του ναού, του δήμου ποιός ξέρει και γιατί; Μάλλον θα ενοχλούσε το διπλανό σπίτι που ανεφύει εκεί δίπλα κι έφαγε όλο τον αρχαίο βράχο (πράγμα εκτός συναλλαγής και εκ του νόμου). Τα δέντρα ενοχλούν τα σπίτια ως γνωστόν ως εκ τούτου πρέπει να μην υπάρχουν ή να μην μας γειτονεύουν. Οι λόγοι για τον ευνουχισμό του είναι πολλοί οι εξής δηλαδή: Μας σκιάζει ή οι ρίζες του θα μπουν στα θεμέλια και θα μας ξεθεμελιώσουν το σπίτι ή θα μας γεμίζει φύλλα, εδώ βελόνες. Ο κύριος Οικολόγος Πράσινος δεν το πήρε είδηση (ούτως ή άλλως ως Επιμηθέας λειτουργούσε πάντα η κίνησή του) ότι τον καιρό της περι-κοπής περιέκοπτε οικολογικές σοφίες και ψήφους μάζευε, ιμέιλ δε έστελνε· τι φρίκη μας έχει διαλύσει με τα καθημερινά, έστω κι αδιάβαστα κείμενα του. Οικολογία μη σε ι-μέιλ.

1 σχόλιο:

δημήτριος παν. μεντεσίδης είπε...

Ο αγαπητός φίλος και αναγνώστης της ''Π'' Γ.Χ''κυπραίος μου έστειλε ένα ευφυές κείμενο (εμπνεόμενος από κάποιο δελτίο ειδήσεων να υποθέσω...), το οποίο με τη σύμφωνη γνώμη του παραθέτω αυτολεξεί στη συγκεκριμένη ανάρτηση: ''Η παρακαταθήκη του Αυνάν στον μάταιο τουτο κόσμο''.Ο περί ου ο λόγος ήταν ένας άνθρωπος που καταδικάστηκε πιο άδικα από οποιονδήποτε άλλον. Το μόνο του έγκλημα ήταν ότι (κατά τας γραφάς) "εξέβαλε το σπέρμα του εις την γην". Τουτέστιν μετήρχετο μεθόδου αντισύλληψης. Λογικό! Και θα μου επιτρέψετε, πολύ διαδεδομένος τρόπος, αν και όχι πολύ ασφαλής. Φαντάζεστε τι θα είχαμε γλυτώσει αν οι γονείς των ηγετών μας ήταν θιασώτες του. Οι μισοί να ήταν βολές επί του προσώπου της γης δεν θα γίνονταν αργότερα βάρος της.