Στη φύση τίποτε δεν είναι περιττό κι ασύμμετρο, θα προσέθετα κι ανήθικο· όλα σ’ αυτήν ισορροπούν καθώς την περπατάς, χωμένη στα κόκκινα χώματα με τα πουρνάρια διατηρημένα στην αλκή τους αφού παραμένουν αβόσκητες οι κορυφές τους από τα κοπάδια. Πέτρες αρχαίες ριζωμένες ή σε σωρό ερείπια από καλύβες κι αχυρώνες δίπλα σε πλακόστρωτα αλώνια του παλιού καιρού. Τα πατούσαν τα βαριά βόδια και τα ελαφριά μουλάρια να συνθλίψουν εκεί τα αδύναμα στάχυα για το λιγοστό επιούσιο σιτάρι.
Ακολουθείς ανάποδα ανηφορίζοντας τον ρουν του μικρού, λυρικά μορμυρίζοντος, λάκκου (ο Γ. τον φωτογραφίζει και τον ηχογραφεί εν τω άμα) να βρεις την πηγή ή τις πηγές του. Αυτό είναι πιο εύκολο από τη μη παραγματοποιηθείσα εισέτι αναζήτηση των εκβολών ή των πηγών του Αλιάκμονα· του Δούναβη διάβασες πως η αρχή του είναι σε μια αστρέχα, όπως γράφει στο ομότιτλο βιβλίο του ο Κλ. Μάγκρις.
Λίγο πριν το τέλος της μηδαμινής ροής, χώμα απλά βρεγμένο, μια αυτοσχέδια βρύση εικόνα από το ανόθευτο σύμπαν της φύσης σε υποχρεώνει σε στάση. Το νερό στάγδην βγαίνει κατευθείαν από το χώμα κι εκεί ο επιδέξιος Αλκιβιάδης (κατά θεόν), Γιώργος (κατά Μποέμ), δεινός περιπατητής αυτών των ήμερων βουνών αλλά και περιδιαβαστής των ψαλτικών αναλογίων γοερός κι ευθύφωνος, τοποθέτησε μερικές πέτρες κι ένα αυτοσχέδιο σιουλνάρι. Αυτό δεν το δημιούργησε το πέρασμα των εποχών που χαράζουν και στις πέτρες τα σημάδια τους. Τι δεν τρώει άλλωστε ο χρόνος (και το νερό), τα μόνα που αδιάλειπτα κυλούν, ακόμα κι όταν φαίνονται να στέκονται καθώς κάποιες ξεχωριστές στιγμές του βίου δείχνουν να κόβουν στα δυό τη συνέχειά του με την εν τρόπω στάση του· αλλά δεν σταματούν.
- Είναι η βρύση η βουνίσια.
Αλλά έτσι αρχίζει η «Φλαμουριά» του Σούμπερτ από το «Χειμωνιάτικο ταξίδι».
Στη βρύση τη βουνίσια σιμά είν' η φλαμουριά,
στον ίσκιο της καθόμουν να ονειρευτώ συχνά.
Εχάραζα στη φλούδα ονόματα ιερά
και πάντα εκεί γυρνούσα σε λύπη ή σε χαρά.
Μια μέρα ταξιδεύω σε μέρη μακρινά,
περνώ να χαιρετήσω στερνά τη φλαμουριά.
Βουΐζαν τα κλαδιά της σαν να μου κράζαν:
"Ω, κοντά μου πάντα μείνε, θα βρεις γαλήνη εδώ".
Μακριά τώρα στα ξένα δεν έχω την χαρά
που ένοιωθα εκεί πάνω, κοντά στη φλαμουριά.
Στο νου μου πάντα μένει το ολόχαρο χωριό,
στ' αυτιά μου ακούω πάντα: "Θα βρεις γαλήνη εδώ".
Σε αυτά τα τοπία με τέτοιες μουσικές θα βρεις γαλήνη εδώ, εκεί κι αλλού.
21 σχόλια:
Πολύ ωραία όλα!
Αρκετά σοβαρή κι αξιόλογη δουλειά.
Ανήκει στα μεγάλα σαλόνια της αριστοκρατικής λογοτεχνίας.
Σε συγχαίρω διπλά και τριπλά, μεγάλε λογοτέχνη!
"Όσα δεν φτάνει η αλεπού..." και τα γνωστά και τα γνωστά
Κακεντρεχές σχόλιο ανόητου ανώνυμου
γέμισε ο κόσμος φελλούς
«Όσα δε φτάνει η αλεπού»
(Ο Ζηλιάρης)
Κοροΐδο, τι παραπατάς κι όλο μ' εμάς τα βάζεις
κι όπου σταθείς κι όπου βρεθείς άσκημη γλώσσα βγάζεις;
Τα βρίσκεις όλα μπόσικα, μα όμως, τι χαμπάρια;
'Όσα δε φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια.
Για κάτσε λίγο να σκεφτείς το χάλι το δικό σου
και φρόντισε για πάρτη σου και για λογαριασμό σου!
Κοροΐδο, κάτσε φρόνιμα και να 'σαι μετρημένος.
Με το κεφάλι που κρατάς, θα βγεις ζημιωμένος.
Τραγούδι' Πρόδρ. Τσαοuσάκnς, Μαρίκα Νίνου.
Ζεϊμπέκικο.
Το αφιερώνω στον δεύτερο σχολιαστή, εγώ ο πρώτος σχολιαστής, και του δηλώνω ότι δεν ζηλεύω, αλλά παραδέχομαι όλο το έργο του κ. Καραγιάννη μιλώντας πάντα σοβαρά και υπεύθυνα. Αν έχει κάποιος άλλος πρόβλημα μαζί του, αυτό δεν το γνωρίζω. Όσο για τους χαρακτηρισμούς, καλά θα κάνει να τους κρατήσει για τον εαυτό του.
ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΓΝΩΣΕΩΝ - ΑΥΤΟΠΡΟΒΟΛΗ -
ΜΑΝΙΑΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΛΥΣΣΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΙΑ - ΚΟΜΠΛΕΞ - ΕΚΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑ -ΚΛΠ
ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΑΛΟ!
ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΕΣ ΚΑΛΑ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ!
ΔΕΝ ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΝΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΣΦΑΛΩΣ!
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΟΥ!!!!!!!
Poli alazonia.
Pios nomizeis oti eisai?
ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΉ ΚΑΙ ΕΜΠΑΘΗ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΦΕΛΛΏΝ
ΣΥΜΦΩΝΏ
ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΜΥΓΑ ΜΙΓΙΑΖΕΤΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ.
Μια χαρά! Δεν θα χρειάζεται να γράφεις και συνδρομητές εφόσον θα είναι ηλεκτρονική η παρέμβαση σου.
Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω παρακολουθώντας αρκετό καιρό την συγκεκριμένη σελίδα είναι γιατί όλοι γράφετε ανώνυμα... και τελικά σε όποιον δεν βρίσκει τον κ. Καραγιάννη αρκετά αξιόλογο για την κουλτούρα του ας μην τον διαβάζει.Το όσα δεν φτάνει η αλεπού... ταιριάζει πολύ καλά σε όλους εσάς τους ανώνυμους που κρύβεσται πίσω από την ανωνυμία σας και σχολιάζεται ανάρμοστα και πολλές φορές ηλιθιωδώς.
Παυλίδου Γλύκα (μια που επιμένει να παραμένει επώνυμη μέσα σε τούτο το χάος του διαδυκτίου)
ΑΚΟΥΣΕ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ, ΠΩΣ ΕΙΠΕΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΑΚΙ ΣΟΥ; ΠΑΥΛΙΔΟΥ (ΑΠΌ ΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΟΠΟΙΙΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ) ΓΛΥΚΑ (ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΚΕΤΗ ΓΛΥΚΑ:
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ. ΕΙΤΕ ΚΑΛΩΣ ΕΙΤΕ ΚΑΚΩΣ. ΟΛΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩς ΗΜΑΣΤΕ ΗΛΙΘΙΟΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΘΕΤΙΚΑ. ΑΠΕΝΑΝΤΙΑΣ!
ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΜΗΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΓΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ ΚΑΤΙ ΤΟΝ κ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΓΙ' ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΥΛΟΓΕΙΣ ΤΑ ΓΕΝΕΙΑ;
ΓΛΕΙΦΤΡΟΝΙ ΛΟΙΠΟΝ!
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΑΝΩΝΥΜΙΑ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ.
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΕΝΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΟΧΙ, ΜΑΝΤΑΜΙΤΣΑ ΜΟΥ ΚΑΛΗ! ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ;
Ο κ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΕΣΥ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙΣ; ΤΡΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ;
Προς τον τελευταίο "Ανώνυμο":
Μαγκιά, τσαμπουκάλεμα, σεξισμός και λάσπη, σε όποιον(α) τολμήσει να μας αμφισβητήσει. Ο ορισμός του ιδανικού συνομιλητή. Κάτι πάντως μου θυμίζει.
Θόδωρος Καρώνης
ήρεμα κύριοι .....και φυσικά μπορούμε να σχολιάζουμε τα γραφόμενα του κ.Καραγιαννη .όμως παρακαλώ ποιο ήπιους χαρακτηρισμούς.
Δεν νομίζω ότι ο κάτοχος του blog έχει ανάγκη από συνηγόρους ..η ανωνυμία είναι δεκτή εξάλλου στα blog.
ΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΑΝ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗΣ κ. ΚΑΡΩΝΗ, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΑΛΛΑΞΕΤΕ.
ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΟΜΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΡΙΝΕΤΕ, ΕΣΕΙΣ ΕΝΑΣ ΥΠΟΦΗΦΙΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΠΙΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΠΕΤΑΓΕΣΤΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΑΣ ΣΠΕΡΝΟΥΝ.
ΑΠΕΥΘΥΝΘΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ ΣΕ ΣΑΣ;
ΓΙΑ ΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ.
ΝΑ ΠΑΡΕΞΗΓΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΓΚ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΥΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ.
ΤΩΡΑ ΑΝ ΗΜΑΣΤΕ ΜΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΣΕΞΙΣΤΕΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥΝΟΥ ΠΑΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ.
ΤΙ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ; ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩΝ ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ;
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΑΡΜΟΖΟΥΝ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΑΝ ΕΣΑΣ.
Ανώνυμε το επίπεδο σου είναι πολύ χαμηλό για να συνεχίσω να σου απαντώ.Όσο για το γλύψιμο... ούτε γνωρίζω προσωπικά τον κ. Καραγιάννη αλλά ούτε είναι και του χαραχτήρα μου η τακτική αυτή.Θα σεβόμουν την γνώμη σου ως ανώνυμου αν πίσω από τα όσα γράφονται εδώ μέσα κρατούσες μια αξιοπρεπή στάση.
Κι επειδή εκνευρίστηκα .... δεν χρειάζομαι κανέναν δικηγόρο.Έχω τις άποψεις μου και μπορώ να τις υπερασπιστώ.Δεν τα βάζω με τον όρο "ανώνυμος" ,αλλά με το ότι πίσω από την ανωνυμία σας συνήθως κάνετε σχόλια σαν αυτά που διάβασα σήμερα.Κρίμα....
ΜΗΝ ΕΚΝΕΥΡΙΖΕΣΑΙ ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΚΑΡΑΒΑΚΙ.
ΜΕ ΣΤΕΝΟΧΩΡΗΣΕΣ.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΛΑΙΝ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΣΟΥ ΟΥΤΕ ΝΑ ΣΠΑΡΤΑΡΑ Η ΨΥΧΟΥΛΑ ΣΟΥ.
ΚΟΙΜΗΣΟΥ ΗΣΥΧΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ.
ΝΑ ΜΗΜ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙΣ, Ε;
ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΙΣ ΑΛΛΟ, ΑΛΛΆ ΝΑ, ΘΑ ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΣΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΧΑΛΑΣ ΤΗ ΖΑΧΑΡΕΝΙΑ ΣΟΥ ΚΑΛΟ ΜΟΥ.
ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ!
ΕΙΣΑΙ ΑΝΟΗΤΟΣ ΜΙΚΡΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕ ΑΝΩΝΥΜΕ
ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΚΑΡΑΒΑΚΙ
ΕΙΜΑΙ ΑΠΛΩΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Τι μπλογκ κι αυτό να αλληλοβρίζονται οι σχολιαστές!
Μη χειρότερα!
Δεν έχετε το Θεό σας!
Μα, προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι δεν μπορεί κανείς να πει καλά λόγια. Τον αποπαίρνουν οι υπόλοιποι.
Περίεργοι άνθρωποι το περιβάλουν!
Όντως δεν μπορεί κανείς να πει ή να γράψει καλά λόγια. Τον αποπαίρνουν οι υπόλοιποι.Περίεργοι άνθρωποι το περιβάλουν πράγματι ή άλλως ''Οι φρενοβλαβείς χαιρετούν την Κλαρίσσε'' από το ''Ο άνθρωπος χωρίς ιδιότητες'' του Ρ.Μούζιλ.
Η γνωστή συμπλεγματική συμπεριφορά όλου αυτού του ανώνυμου πλήθους απέναντι στο λόγο του κ.Καραγιάννη.
Και χωρίς να αντιλαμβάνονται καν το πνεύμα της γραφής του ούτε τις λεπτές αποχρώσεις του. Τι να πει κανείς. Επιλεκική προσέγγιση και σχεδόν ανύπαρκτη μελέτη του έργου του,ανάλογη βέβαια του ορίζοντα αντίληψης.
Τι να πω; Έχω χάσει πάσα καλή ιδέα για τους ανθρώπους, κ. Μεντεσίδη!
Όλα αυτά που συμβαίνουν σ' αυτό το μπλογκ είναι πραγματικά εξωφρενικά!
Καλή φώτιση σε όλους -και στους καλούς και στους κακούς σχολιαστές-και καλά Χριστούγεννα, με αγάπη, ομόνοια και ειρήνη. Αμήν!
Δημοσίευση σχολίου