Τώρα ήταν η μέρα (27/2/2013) που ο άλλοτε κραταιός δήμαρχος
Θεσσαλονίκης οδηγήθηκε στις φυλακές Διαβατών, ατσαλάκωτος ενδυματολογικά,
έχοντας όμως την καπαρδίνα του έμπροσθεν καλύπτοντας τα χέρια του για να μη
φαίνονται οι χειροπέδες, όπως ο ναυαγός Οδυσσέας έφερε καλυπτικόν πουρνάρι όταν
βρέθηκε ενώπιον της Ναυσικά ίνα μη φαίνεται η γύμνια του.(1) Οχι, στο άκουσμα
της απόφασης του Δικαστηρίου δεν είπε ως άλλος Αριστείδης Πγκρτδς «Μανούλα μου
είμαι αθώος» αλλά το συντριπτικόν «Κάποιοι θα πεθάνουν από τύψεις για την
απόφαση» κι ο πρόεδρος απάντησε: «Εμείς πάντως όχι». Ούτε κι εμείς γι αυτόν και
τους παρόμοιους σ’ όλη τη χώρα των οποίων έρχεται η σειρά κι ήδη άρχισαν να
σφίγγονται.
Ο ναός γεμάτος. Είμαι τελικά σκοταδιστής αφού μετέχω σε τέτοια
εκκλησιαστικά, εσπερινά θεάματα. Το προτιμώ ορισμένως από του να είμαι
καθηλωμένος στον «τηλεοπτικό ορνιθώνα» παρατηρώντας διάφορα τηλεοπτικά
πολιτικά, δημοσιογραφικά, καλλιτεχνικά κνώδαλα (όχι όλοι, ας μην το
ισοπεδώνουμε το πράγμα) να μας ζαλίζουν, ξέρετε ασφαλώς τι...
Σημείωση
(1). ...Νοέμβριο μήνα
πιάστηκε υπό του δραγάτη-σιγά τα λάχανα- μέσα σε ξένο μπαξέ με λάχανα να
ξεριζώνει ένα απ’ αυτά, φουντωτό, ούτε γομάρι δεν το έτρωγε. Εν τούτοις
συνελήφθη κλέπτων και οδηγήθηκε στο καφενείο με τα χέρια δεμένα με το λουρί,
(ζώνη πέτσινη της οποίας το εσωτερικό τρίμμα χρησίμευε ως αιμοστατικό στις
καθημερινές πληγές των νέων). Το
αφάγωτο εισέτι λάχανο έκρυβε, αιωρούμενο μπροστά του, την «ηθική» του γύμνια,
όπως η Εύα κι ο Αδάμ με της συκιάς τα πλατύφυλλα την κοσμολογική, ο Οδυσσέας με
το κλαδί, ενώπιον της ωραίας Ναυσικάς, τη σωματική κι ο Μπουμπουρέκας την
φτωχολογική, αφού με πουρνάρι κάλυπτε την περιγεννητική του χώρα, καθώς
κατέβαινε από το μαντρί στο χωριό, ντυμένος με τα «αποκαλυπτικά» κουρέλια της
εποχής, άρα σχεδόν γυμνός, Ηταν νέος και ντρεπόταν να περνά σ’ αυτήν την
ρακένδυτη κατάσταση μπροστά από τις νεαρές ποιμενίδες του λόγγου και του κάμπου
που βοσκούσαν τα κατοικίδια ζωντανά στην περιοχή «Χάβος»· τι ήθελε εκεί το αυτό
το ομηρικόν τοπωνύμιο;
Από
τις «Συγκεχυμένες αγάπες» και το διήγημα
«Ο Μποέμ κι οι Βοημοί της μνήμης μας»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου