Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

...Κατά τας ώρας των ρεμβασμών, όταν ο άνθρωπος εποτίζετο "οίνον κατανύξεως"



«Πολλά ρεμβάζων και ουδέν σκεπτόμενος» άκουγα βράδυ το Ρ/Σ της Εκκλησίας, -τι ν’ ακούσεις πλέον- μια εκπομπή για τον Αύγουστο στη λογοτεχνία με τον Δ. Κοσμόπουλου να συνομιλεί και με τον φιλόλογο και θεολόγο Στέλιο Παπαθανασίου. Σ’ αυτή διάβασαν τη γοητευτικότερη (κατά δήλωσίν τους) παράγραφο της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
        
«...Κάτω εις το βάθος, εις τον λάκκον, εις το βάραθρον, ως κελάρυσμα ρύακος εις το ρεύμα, φωνή εκ βαθέων αναβαίνουσα, ως μύρον, ως άχνη, ως ατμός, θρήνος, πάθος, μελωδία, ανερχομένη επί πτίλων αύρας νυκτερινής, αιρομένη μετάρσιος, πραεία, μειλιχία, άδολος, ψίθυρος, λιγεία, αναρριχωμένη εις τας ριπάς, χορδίζουσα τους αέρας, χαιρετίζουσα το αχανές, ικετεύουσα το άπειρον, παιδική, άκακος, ελισσομένη, φωνή παρθένου μοιρολογούσης, μινύρισμα πτηνού χειμαζομένου, λαχταρούντος την επάνοδον του έαρος…”
         Υπάρχει ένστασις επ’ αυτού;

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος8/26/2013

    Οχι βέβαια! Ποιος να κάνει ένσταση; Σου δίνεται η δυνατότητα στις δύσκολες στιγμές που περνάς να παρηγοριέσαι σαν τον ξεπεσμένο δερβίση που τρέχει από εκκλησία σε εκκλησία φοβούμενος για τη ζωή και τις πράξεις του. Φωνή εκ βαθέων, στεγνή γλώσσα χαιρετίζουσα το αχανές έχεις καταλήξει. Φωνή ικετεύουσα το άπειρον της μοιρολογούσης παρθένου …. Μοιρολογούντος - λαχταρούντος την επάνοδον του έαρος…κλπ…κλπ…κλπ… οσιομάρτυρα σαλέ αρθρογράφε… κλπ…κλπ…κλπ…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιό να είναι άραγε ετούτο το ανώνυμο ψυχικό και σωματικό σαράβολο που μας την ...πέφτει τοιουτοτρόπως και μάλιστα άνευ αποχρώντος λόγου και το οποίον δεν θα δει άλλη δημοσίευσή του εδώ εφ' όσον είναι ανώνυμη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ''σύμπλεγμα'' της ανωνυμίας αγαπητέ κ.Καραγιάννη παραμένει πάντοτε παθητικό: η κατανόησή του, έστω και για παρουσία άνευ αποχρώντος λόγου, άπτεται ανακατασκευών βάσει συνειδητών αρχών και ο έλεγχος του νοήματός της ανήκει στους ψυχαναλυτές που είναι σε θέση να την ξεδιαλύνουν βάσει του μεταβιβαστικού αποτυπώματος που λαμβάνουν από αυτήν. Το αντίθετο δηλαδή της καφκαιστικής προσέγγισης. Με την ευχή να κάνει το θαύμα της η φρουδική ερμηνεία όπως επιθυμεί ο Φελίξ Γκουατταρί.
    Κουράγιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή